Selasa, 8 Ogos 2017

ULASAN VIDEO



Sila tonton video dalam kelas dan buat ulasan aspek berikut:

a-Senaraikan 2 Nilai murni dan contoh babak
b-Senaraikan 2 Tanggungjawab sosial dan contoh babak
 sekian,
terima kasih.


51 ulasan:

  1. contoh: Nilai murni seperti amanah dalam pekerjaan dalam babak polis tidak menerima rasuah walaupun dihulurkan duit.

    Terima kasih

    BalasPadam
  2. Contoh:Tgjwab sosial-myedarkan masyarakat kepentingan sedekah.babak kelebihan menderma secara berterusan

    BalasPadam
  3. #AzaleAsram

    Nilai murni seperti berusaha dalam babak pemain sedang usahakan tenaga yang boleh sehingga ke peringkat akhir 50 'yards'.

    Nilai murni seperti tidak berputus asa dalam babak walau dalam keadaan rasa sakit pada tangannya ketika melakukan merangkak maut itu, pemain tersebut tetap meneruskannya.

    Tanggungjawab sosial - menyedarkan pemain-pemain rudbi tersebut semangat kesukanan. Babak melakukan latihan yang berterusan tanpa berputus asa.

    Tanggugjawab sosial - bertindak sebagai pelatih yang baik. Babak pelatih rudbi terus berusaha untuk mendapat mentaliti pemain-pemain rudbi yang terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. @azrul adam
      Nilai nurni dripada video tersebut ialah tidak mudah berputus asa . contoh babak , pemain rugby tetap berusaha walaupun tidak berdaya.Nilai murni kedua ialah bersunguh-sungguh contoh babak , pemain bersungguh -sungguh melakukan latihan

      Tanggungjawab sosial dalam video tersebut ialah memberi semangat contoh babak , jurulatih memberi sokongan kepada pemain. Tanggungjawab sosial kedua ialah memberi kesedaran contoh babak, jurulatih menegur sikap pemain tersebut.

      Padam
    4. #NurAfiqah

      Nilai murni seperti tidak mudah berputus asa dalam menempuh apa jua cabaran. Contohnya pemain rugby tersebut tetap meneruskan latihannya walaupun dalam keadaan sakit di tangannya ketika merangkak. Nilai murni kedua seperti sentiasa taat kepada arahan orang yang lebih berkuasa. contohnya, pelatih tersebut sentiasa mengikut arahan jurulatihnya walaupun dia tidak berdaya.

      Tanggungjawab sosial- memberi semangat kepada pelatih untuk tidak berputus asa dalam melakukan latihan yang berterusan. Tanggungjawab sosial kedua ialah menjadi seorang pelatih yang baik dengan tidak mengingkari arahan jurulatihnya.

      Padam
  4. 2 nilai murni dalam video ialah tidak berputus asa contohnya pemain ragbi tidak berputus asa apabila jurulatih menyuruhnya merangkak dengan menutup mata.
    Nilai murni yang kedua ialah menuruti perintah contoh babak apabila pemain tidak ingkar arahan jurulatih untuk meneruskan merangkak.

    2 tanggungjawab sosial dalam video ialah menaikkan semangat pemain contoh babak apabila jurulatih tidak putus-putus memberi semangat kepada pemain. Yang kedua ialah jangan memandang rendah kepada orang lain contoh babak ialah semua pemain terkejut apabila pemain yang disuruh merangkak oleh jurulatih mampu merangkak jauh.
    -hazrin

    BalasPadam
  5. 1) nilai murni usaha contohnya seperti lelaki tersebut tetap berusaha melakukan apa yg disuruh oleh jurulatihnya walaupun dia mahu putus asa

    2) nilai murni bekerja keras contoh rakan2 tersebut bekerja keras melakukan latihan untuk memenangi petandingan tersebut

    1) tanggungjawab sosial ialah kita dapat memberi kesedaran kepada masyarakat tentang pentingnya bersukan untuk kesihatan

    2) seterusnya memberi dorongan yang baik contohnya pelatih tersebut tidak berhenti memberi dorongan dan semangat kepada lelaki itu agar tidak berputus asa

    BalasPadam
  6. a. Tidak mudah menyerah - brock tidak berhenti Menyerah
    Semangat - coach memberi semangat Brock untuk bergerak

    b. -menyedarkan masyarakat supaya tidak mudah menyerah kalah . Babak brock merangkak lebih jauh daripada jangkaannya.
    - memberi motivasi dan dorongan positif kepada masyarakat . Babak coach memberi kata dorongan kepada brock sehingga brock mampu merangkak lebih daripada jangkaannya.

    BalasPadam
  7. syazwani zaidy
    soalan (a)
    1)kita mestilah berusaha bersungguh -sungguh sehingga mencapai ape yang dihajatkan. contohnya olahragawan rugby tidak menyerah kalah walaupun dia penat.
    2)kita mestilah menerapkan semangat kesukanan yang tinggi. contohnya olahragawan rugby bersemangat ketika menghadiri latihan.
    solan (b)
    1) kita janganlah mudah berputus-asa dalam melakukan sesuatu tugas. contohnya olahragawan tadi tidak mudah menyerah apabila badan dan tangannya sudaht tidak berdaya.
    2) kita hendaklah memberi dorongan semangat apabila rakan atau sebagainya brptus asa. contohnya jurulatih itu tetap memberi semangat apabila pemainnya mula berputus asa.

    BalasPadam
  8. Lisa Sharmine
    Contoh nilai murni; memberi semangat seperti pengajar tersebut sentiasa memberi semangat walaupun keadaan pelajarnya hampir putus asa. Yang kedua, mengikuti arahan pengajar, seperti pelajarnya mengikuti arahan pengajar untuk membuat latihan yang disuruh.

    Tanggungjawab sosial; sentiasa memberi nasihat dan juga semangat kepada masyarakat seperti pengajarnya sentiasa memberi kata2 yang membolehkan pelajarnya untuk meneruskan latihan dan bukan berhenti separuh jalan. Yang kedua, sebagai orang yang dekat seperti kawan atau keluarga sepatutnya tidak memarahi atau beri kecaman apabila mereka gagal dalam sesuatu perbuatan. Contohnya, kawan kawannya hanya menggelakkan dia dan menyangka dia tidak dapat meneruskan lagi apabila dia mula rasa putus asa.

    BalasPadam
  9. INTAN NUR SYAFIQA BINTI AB AZIZ

    Nilai murni
    1. Tidak berputus asa
    Lelaki tersebut tidak berputus asa semasa latihan walaupun dirinya sudah tidak mampu untuk meneruskan .
    2. Semangat yang tinggi
    Kerana semangatnya yang tinggi dia tetap meneruskan latihan tersebut .

    tanggungjawab sosial

    1. Ketua pasukan yang berdisplin -jurulatihnya memberi kesedaran kepada pelatihnya bahawa dia mampu melakukan lebih dari apa yang dia boleh .

    2. memberi kesedaran supaya tidak mudah leka apabila sudah berada dihadapan - jurulatihnya menutup mata pelatihnya .

    BalasPadam
  10. Nilai murni seperti mempunyai semangat kesukanan yang tinggi yang ditunjukkan di dalam video tersebut . Contohnya dalam babak mereka berlatih bersama-sama & memberikan fokus terhadap latihan yang diberikan oleh pengurus tersebut. Nilai murni yang kedua yang saya perolehi, sikap tidak mudah putus asa yang ditunjukkan oleh pemain rugbi tersebut. Contohnya, pemain rugbi tersebut berusaha sedaya upaya melengkapkan tugasan yang diberikan oleh jurulatih walaupun ianya sukar.

    Tanggungjawab sosial - menyedarkan manusia supaya berfikiran positif . Contoh babak yang ditunjukkan di dalam video ini ialah pemain tersebut berfikiran positif terhadap jurulatih dimana jurulatih tersebut menyuruh pemain-pemain membuat latihan di luar jangkaan mereka. Seterusnya, menyedarkan masyarakat tentang jangan memandang remeh terhadap orang lain. Contoh babak yang ditunjukkan di dalam video ini ialah pemain yang lain memandang remeh terhadap seorang pemain tentang kemampuan beliau dalam melaksanakan latihan yang diberikan oleh jurulatih tersebut.

    MOHAMAD ALIFF DANIAL ��

    BalasPadam
  11. Aimie Asyraf

    Jawapan;

    Soalan a

    1.Nilai murni seperti tidak mudah berputus asa . Contohnya , Brook & Jeremy tidak berhenti mengikut arahan daripada jurulatih mereka. Selain itu , jurulatih mereka tidak berhenti member semangat kepada Brook & Jeremy .

    2. Taat . Contohnya , Brook & Jeremy taat dengan melakukan suruhan daripada jurulatih mereka .

    Soalan b

    1. Patuh pada arahan pemimpin . Contohnya , Brook & Jeremy patuh pada arahan jurulatih mereka .

    2. Saling membantu . Contohnya , jurulatih memberi semangat Dan dorongan kepada Brook & Jeremy menjalankan tugas mereka .

    BalasPadam
  12. FARRA NABILLA BINTI MOHD YAHYA.

    -2 nilai murni yang ada :
    i. Bantu-membantu
    ii. Bekerjasama.

    Contohnya :
    - Para pelatih bersama bantu sesama kumpulan dalam latihan.
    - Mereka berkerjasama dalam melakukan aktiviti yang diberikan oleh jurulatih mereka.

    -2 tanggungjawab sosial :

    i. Mengajar pelatih.
    ii. Memberi semangat kepada pelatih.

    Contohnya :
    - Jurulatih memberi tunjuk ajar dalam bidang ragbi kepada pelatih.
    - Memberi semangat tanpa putus kepada para pelatih.

    BalasPadam
  13. (AsyiqinAris)
    Dua nilai murni
    -Yakin pada diri seperti dalam babak adalah salah seorang dalam pasukan percaya bahawa kumpulan mereka akan menang dalam pertandingan jika dapat mengalahkan pihak lawan.
    -Tidak berputus asa seperti dalam babak salah seorang daripada pasukan tidak berputus asa melakukan latihan rangkak maut walaupun dia dalam keadaan penat dan letih.

    Dua tanggungjawab sosial
    -menyedarkan masyarakat bahawa kepentingan latihan sebelum perlawanan dimulakan seperti dalam babak sepasukan pemain menjalankan latihan sebelum perlawanan dimulakan .
    -memberikan semangat dan dorongan kepada pelatih-pelatih yang sedang manjalankan latihan seperti dalam babak ketua memberikan semangat kepada pelatihnya untuk meneruskan latihan walaupun salah seorang pelatihnya sudah penat dan keletihan.

    BalasPadam
  14. hairul amer

    contoh: nilai murni seperti tidak berputus asa, babak pemain meneruskan latihan walaupun sudah mencapai apa yang dia sasarkan.

    2. jiwa yang kental, babak pemain sanggup terus walaupun sudah kesakitan.

    contoh: tgjwab sosial - memberi motivasi dan dorongan, babak dimana jurulatih memberi semangat kepada pemain.

    2. menyedarkan bahawa setiap usaha mendatangkan hasil yang bagus, babak dimana rakan-rakan yang lain terkejut dengan kemampuan pemain tersebut.

    BalasPadam
  15. Anuar Daniel

    Contoh nilai murni

    1) Amanah : babak dimana brook masih
    amanah melakukan "rangkak
    maut" Walaupun dia
    mengalami kesakitan di
    tapak tangannya.

    2) Taat : Babak dimana Jeremy dan
    Brook akur arahan Jurulatih
    mereka.

    Tanggungjawab

    1) Jurulatih mereka memberi semangat dan keyakinan terhadap Brook bahawa dia boleh melakukannya.

    2) Kerjasama dimana pasukan mereka membuat senaman "rangkak maut" secara berpasangan dan menjayakannya

    BalasPadam
  16. Ainihamzah

    Nilai murni tolong menolong @ memberi sokongan seperti pelatih tidak berhenti memberi sokongan terhadapat lelaki itu untuk terus berusaha.

    Nilai murni baik hati @ sabar seperti lelaki itu sabar tidak memukul atau memarahi kawannya apabila kawannya menyiram air ke atas kepalanya.

    Tanggung jawab sosial - pelatih dan juga lelaki itu menyedarkan masyarakat bahawa jangan mudah mengalah dan berusaha. Kerana kita sebenarnya boleh buat sesuatu pekara itu.

    Tanggung jawab sosial - pelajar itu mingikut arahan sehingga ke garisan penamat sehingga menyedarkan rakan rakannya

    BalasPadam
  17. Nur izzati binti aziz
    A) dua nilai murninya ialah tidak mudah berputus asa dan semangat kesukanan contohnya jurulatih itu tidak berhenti memberi semangat kepada individu tersebut.

    b) Tanggungjawab sosial ialah
    1.memberi semangat kepada individu supaya bersemangat untuk melakukan cabaran tersebut.
    2.memberi kesedaran supaya tidak mudah berputus asa

    BalasPadam
  18. MUHAMMAD AMIRUL AZEEM BIN ABU BAKAR
    A)Tidak berputus asa dan memberi sokongan seperti dalam babak merangkak maut
    B)Memberi sokongan kepada anak didik dan mendaji pembakar semangat contoh tidak berputus asa merangkak maut walaupon tutup mata dan menyuruh anak didik merangkak lebih jauh walaupon kesakitan

    BalasPadam
  19. FARAH ANI

    a) 1.Nilai murni seperti saling berkerjasama dalam satu pasukan.Babak pasukan ragbi melakukan latihan fizikal bersama-sama tanpa sebarang pertelingkahan.
    2.Nilai murni seperti saling membantu. Babak coach membantu meningkatkan semangat pasukan beliau.

    b) 1.Tanggungjawab sosial seperti membantu meningkatkan semangat supaya tidak mudah berputus asa. Babak jurulatih menutup mata pemain ragbi ketika dia menjalankan latihan supaya pemain tersebut yakin pada keupayaan sendiri.
    2.Tanggungjawab sosial seperti berusaha untuk mencapai impian. Babak pemain ragbi meneruskan latihannya walaupun berasa sangat letih.

    BalasPadam
  20. Contoh: nilai murni ialah tidak berputus asa walaupun sudah merasa sakit. Dalam babak brook membawa jeremy hingga ke hujung padang.

    Selain itu, nilai murni yg ada ialah memberikan sokongan moral yang bagus kepada pemain, dalam babk ketika brook membawa jeremy dengan merangkak.

    Contoh: tgjawab sosial ialah menyedarkan kepada pemain bahawa beliau boleh buat dari ape yang biasa dilakukan, dalam babak ketika brook Dicabar untuk membuat lebih dari yang biasa dilakukan.

    Tgjawab sosial ialah berani menyahut cabaran, dalam babak brook dicabar oleh jurulatihnya utk membawa jeremy lebih dari biasa yang dilakukan.

    ✌�� NUR SHAHARIF B HJ MD ALI ✌��

    BalasPadam
  21. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  22. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  23. Muhammad izwan asraf bin sukri

    A)-tidak mudah berputus asa dalam melakukan sesuatu perkara contoh pemain ragbi yang tidak mengalah dalam melakukan latihan.
    -sabar dalam segala ujian yang diberikan contoh menghabiskan latihan meskipun dipaksa oleh jurulatih.

    B) -memberi semangat kepada rakan rakan contohnya rakan rakan sepasukan yang pada mulanya mentertawakan kemudiaan tidak percaya dengan kebolehannya merangkak lebih jauh dari mereka.
    -bersatu padu dalam pasukan contohnya sebagai sepasukan sepatutnya saling tolong menolong untuk mencapai sesuatu perkara.

    BalasPadam
  24. Nurul Aina Nabila Binti Md Johar (14DKA15F1077)

    Nilai murni
    1. Tidak berputus asa - individu tersebut tidak berputus asa semasa melakukan latihan yang di arah oleh juru latih.

    2. Semangat kesukanan - sepasukan kumpulan Rugby berkerja sama semasa melakukan latihan.

    Tanggungjawab sosial
    1. Memberi semangat - juru latih memberi semangat agar individu tersebut tidak berputus asa.

    2. Memberi kesedaran untuk tidak berputus asa - individu tersebut tidak berputus asa walaupun sudah penat melakukan perkara tersebut.

    BalasPadam
  25. Muhammad Faizzuddin Bin Abd Rahman
    Nilai murni nya ialah tabah mengangkat kawannya untuk melepasi garisan yg telah di tanda ... selain itu , tidak berputus asa apabila matanya sudah ditutup untuk tidak mengetahui pergerakannya .

    Tanggungjawab sosial pula ialah memberi semangat . Contohnya jurulatih tidak berhenti memberi semangat kepada pemain. Selain itu , memberi kesedaran kepada pemain. Contohnya melihat semangat pemain yg tidak putus asa untuk ke garis penamat

    BalasPadam
  26. @anissyazwan
    2 nilai murni ialah,
    1. Bantu membantu antara satu sama lain
    2. Mendengar arahan jurulatih

    Contoh babak.
    1. Para pemain beganding bahu ketika melakukan latihan.
    2. Para pemain mendengar arahan jurulatih sebelum melakukan latihan.

    2 tanggungjawab sosial.
    1. Bertindak mengikut arahan yang ditetapkan.
    2. Tidak berputus asa dalam mencapai kejayaan.

    Contoh babak.
    1. Para pemain mendengar arahan jurulatih terlebih dahulu sebelum melakukan aktiviti latihan.
    2. Broke tidak berputus asa dalam mencapai matlamatnya iaitu merangkak sejauh 50 kaki sambil didorong oleh jurulatih.

    BalasPadam
  27. Nor Syafiqah
    Nilai murni yg pertama ialah memberi sokongan, contoh pelatih itu memberi sokongan kepada pelajar untuk meneruskan latihan
    Nilai murni kedua, mendengar arahan contoh pelajar itu mendengr arahan yang diberikn oleh peltih
    Tanggung jawab sosial - menjalankan tugas contoh pelatih itu menjlankan tanggungjawap sebagai pelatih untuk melatih pelajar . Yang kedua mematuhi arahan , pelajar mematuhi arahan yang diberikan oleh peltih

    BalasPadam
  28. a) nilai murni yang terdapat dalam babak video diatas ialah nilai disiplin diri. Kita dapat lihat di dalam video tersebut satu pasukan hadir untuk membuat latihan rugby. Seterusnya ialah nilai semangat kesukanan yang tinggi. Dalam babak yang ditunjukkan, jelas sekali kita dapat lihat jurulatih semangat memberi kata kata yang menaikkan semangat anak latihnya terus maju ke hadapan tanpa berputus asa.

    B) tangunggajawab sosial ialah menyedarkan masyarakat tentang kepentingan bersukan. Babak kelebihan bersukan adalah satu kebaikan untuk diri. Selain itu dapat menyedarkan masyarakat tentang kepentingan semangat setiakawan. Babak dapat dilihat apabila kita terlibat dapat sukan dapat mengeratkan lagi hubungan silaturrahim.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni saya SHUHADAH BAHARUDIN 🤗🤔

      Padam
  29. Nilai murni

    a) member semangat - pelatih memberi semangat yang berkobar- kobar kepada pemain supaya dapat menaikkan semangat untuk terus merangkak dengan memikul beban yang sangat berat .lalu beliau mencatat sesuatu rekod yang baharu di hadapan rakan-rakannya .
    b) tidak berputus asa - pemain itu tidak berputus asa berlatih tanpa menghiraukan rakan-rakannya yang tertawakan dia . Beliau sangat gigih dlam latihan dan mentalitinya sangat kuat .

    Tanggungjawab sosial

    a)pemain tersebut teruskan latihan walaupun terlalu penat dah hampir meniarap . Beliau tidak menyerah kalah walaupun tidak terdaya untuk berlatih . Pelatih ini telah memberikan pengajaran dan semangat kepada pemain-pemain yang lain .

    BalasPadam
  30. NUR ASYURA BINTI SENIN

    A.1) yakin - jurulatih berasa yakin akan kebolehan brock untuk merangkak lebih jauh berbanding pemainnya yang lain.

    2) memberi semangat - jurulatih memberi semangat & kata kata motivasi kepada brock dalam menempuhi segala halangan untuk melengkapkan cabarannya.


    B.1) menyedarkan masyarakat tentang kepentingan tidak memandang rendah akan kebolehan seseorang - rakan rakan brock berasa terkejut melihat brock mampu merangkak lebih jauh berbanding mereka yang lebih handal.

    2) menyedarkan masyarakat tentang kepentingan menyahut cabaran demi kebaikn diri - brock tidak berasa gentar & berjaya melengkapkan cabaran jurulatihnya untuk merangkak lebih jauh & brock juga berjaya membuka mata rakan rakannya akan kebolehan dirinya yang jauh lebih bagus.

    BalasPadam
  31. Muhamad Fikri Bin Mustapah•

    Nilai murni - sikap berusaha tanpa berputus asa (pelatih tetap meneruskan arahannya walaupun tangannya kesakitan)
    -sikap mendengar arahan walaupun pelik (pelatih tetap melakukan latihan walaupun terpaksa menutup mata)

    Tanggungjawab sosial
    -Kerjasama antara pelatih (dimana pelatih meneruskan latihan sehingga ke garisan penamat)
    -pembakar semangat dari jurulatih kepada pelatih (jurulatih memberi semangat kepada pelatih agar dia tidak mudah semangat kerana jurulatih tahu kemampuan pelatihnya)

    BalasPadam
  32. Naavalan Selvarajan
    1)Nilai murni
    i)Tidak berputus asa-babak pemain tersebut tidak putus asa walaupun mata dia ditutup.
    ii) mengikut arahan - pemain mendengar arahan jurulatih dan tidak melepaskan diri dari arahan tersebut.
    2) tanggungjawap sosial
    I)memberi semangat kepada orang lain - jurulatih memberi semangat untuk pemain.
    II)bertanggungjawap dalam membuat kerja-jurulatih tidak melepaskan diri untuk memberi latihan kepada pelajar dia.


    BalasPadam
  33. Nilai murni yang terdapat di video tu ialah semangat yang ditunjukkan oleh coach dimana broke dapat melakukan latihan yang berat.
    Pemain lain menunjukkan semangat kesukanan untuk bersaing mendapatkan yang terbaik.

    BalasPadam
  34. - nur farhana -

    2 nilai murni & babak;

    berusaha - pelatih berusaha bersungguh sungguh agar tidak mengingkari arahan jurulatih.
    taat - pelatih taat dengan arahan yang diberi oleh jurulatih.

    2 tanggungjawap sosial & babak;

    meningkatkan semangat pelatih - jurulatih berusaha memberi semangat kepada pelatih agar tidak mudah berputus asa.
    memberi dorongan - jurulatih memberi kata kata semangat kepada pelatih apabila pelatih sudah berputus asa.

    BalasPadam
  35. Nur fathiah bt abdul sani

    Nilai murni :

    1. Yakin diri
    -pemain tersebut yakin akan kebolehan dirinya

    2.tidak mudah putus asa
    -pemain tersebut teruskan melangkah walau mata tertutup dan badan telah berasa penat

    Tanggungjawab sosial :

    1. Tidak memandang rendah terhadap seseorang
    -rakannya mentertawakannya pada mula nya dan akhirnya terkejut akan kebolehan dirinya

    2.beri semangat terhadap seseorang
    -jurulatihnya tidak berhenti memberi semangat

    BalasPadam
  36. Nilai murni
    1) jangan berputus asa - pelatih tidak berputus asa dengan latihan walaupon penat
    2) mendengar kata - pelatih tidak menolak jurulatihnya yang suruh dia berlatih.
    Tanggung jwab sosial
    1) memberi dorongan - jurulatih memberi dorongan kepada pelatihnya yg hampir berputus asa
    2) berlatih bersungguh sungguh- pelatih pelatih membuat latihan bersungguh sungguh untuk menang dalam pertandingan
    HAZWANI YAZID

    BalasPadam
  37. Esmel daniel
    Nilai murni:
    1)tidak mudah mengalah.sebagai contoh broke merangkak sehingga tamat walaupun sudah kepenatan
    2)berani dalam mencuba sesuatu.sebagai contoh .broke menganglat rakannya dalam keadaan merangkak
    Tanggungjawab sosial
    1)memberi keazaman dan pendorong kepada pasukan.sebagai contoh,broke merangkak sehingga 50yards
    2)jurulatih memberi dorongan dan kata kata semangat.sebagai contoh,jurulatih memberi semangat kepada broke agar tidak midah mengalah

    BalasPadam
  38. Nilai murni
    1) jangan berputus asa - pelatih tidak berputus asa dengan latihan walaupon penat
    2) mendengar kata - pelatih tidak menolak jurulatihnya yang suruh dia berlatih.
    Tanggung jwab sosial
    1) memberi dorongan - jurulatih memberi dorongan kepada pelatihnya yg hampir berputus asa
    2) berlatih bersungguh sungguh- pelatih pelatih membuat latihan bersungguh sungguh untuk menang dalam pertandingan
    HAZWANI YAZID

    BalasPadam
  39. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  40. Tariq ziad
    1.- jangan berputus asa
    - mendengar kata

    2.-memberi dorongan supaya tidak berputus asa
    -berlatih bersungguh - sungguh

    BalasPadam
  41. Tariq ziad
    1.- jangan berputus asa
    - mendengar kata

    2.-memberi dorongan supaya tidak berputus asa
    -berlatih bersungguh - sungguh

    BalasPadam

ustaz azhar idrus-api dunia